Forretninger udvider sortimentet med halskæder til mænd

Forretninger rundt omkring i landet har fået øjnene op for den mode, der spreder sig blandt mænd. Tidligere har mode til mænd været forholdsvis ensidig, men nu begynder den at ændre form. Mændenes stil bærer nu præg af, at den indeholder lige så mange accesories for mænd som for kvinder. Derfor kan flere forretninger nu sælger smykker og tøj både til kvinder og mænd. Samtidig kan forskellige brands udvikle deres egne designs indenfor mode. I dag ser vi langt flere mænd med accesories, end vi har set før i tiden. Det gælder både tasker, bælter og smykker. Derudover følger mænds mode de samme bølger, som kvindernes marked gør. Denne udvikling skaber gode forretningsmuligheder for butikker og brands, som tidligere har været begrænset af en ret simpel mandemode. 

 

Accesories i mandemoden

Gennem de seneste år har accesories også gjort sit indtog på markedet. Generelt har de forskellige accesories været de samme i kvindeafdelingen, som i mandeafdelingen. Der har naturligvis været lidt forskel på udtrykket, men generelt er det de samme typer accesories, der har været på mode. 

 

Specielt salget af smykker er eksploderet voldsomt. Ikke alene går flere mænd med tasker og lignende. De køber også smykker i stor stil. Dette har gjort, at markedet har imødekommet efterspørgslen og har designet en masse forskellige smykker i forskellig stil.

 

Halskæder til mænd

Halskæder til mænd er en af de mest solgte typer accesories i butikkerne. Det skyldes, at der er designet et hav af halskæder til mænd, som giver et bredt udvalg. Efterspørgslen har netop været så stor, fordi moden nu rummer halskæder til mænd. Det er ikke alene mændende selv, der tager du og køber smykkerne. Det er i høj grad også koner og kærester, der køber halskæder til mænd. Udvalget appellerer altså ikke kun til mænd, men de mange designs er også så gode, at kvinder ønsker at give deres mænd disse smykker. 

 

Fordi der er så stor efterspørgsel på halskæder til mænd, er der flere butikker som tidligere kun har solgt herretøj, der udvider deres sortiment af accesories. Her sælger de blandt andet halskæder til mænd, hvilket har haft stor succes. Desuden er flere forretninger, som tidligere kun har solgt smykker til kvinder, begyndt at sælge armbånd, ringe og halskæder til mænd. Det er altså et klassisk bevis på, at forretninger øjner en god mulighed, for at udvide kundesegmentet, og griber den. Selv mænd som aldrig ville have sat deres fødder i en smykkebutik, ender med at gå rundt med halskæder til mænd, fordi deres kæreste eller kone købte en, da hun alligevel skulle ind og have nye øreringe til sig selv. Eller mænd får øje på en fed halskæde, mens deres kammerat er inde for at prøve en t-shirt. Alt dette er nøje tænkt ind, da forretningerne udvidede deres sortiment.