Singels day – dobbelt så stor som Black Friday og Cyber Monday (og langt de fleste salg sker fra mobilen)

Ifølge data handlede 41,4 millioner mennesker online fra Thanksgiving til Cyber Monday. Det er over 6 millioner mere end de 34,7 millioner, der handlede i butikkerne.

Dette har ført til nye online salgsrekorder, hvor store indkøbsdage som Cyber Monday og Black Friday sidste år oplevede tocifrede salgsvækst i forhold til 2017-tal. Black Friday hos Pricerunner er således en af de dage der trækker allerflest besøgende hele året på prissammenligningsportalen. Til trods for dette, var væksten stadig ikke nok til, at kunne indhente Alibaba’s Singles Day. Pricerunner markerer også Singles Day da det forventes at være en af de shopping begivenheder med størst vækst i de kommende e

Dagen for e-handel den 11. november genererede mere end $4,68 milliarder i salg – bare i de første 10 minutter! Tyve minutter inde havde salget oversteget $6,5 milliarder – hvilket overstiger det samlede online salg for Black Friday, ifølge Adobe Analytics-data.

Online salg til største shoppingdage:


Kilde: Skye Gould / BI Graphics

Her er, hvordan de øvrige e-handelsdage har performet i forhold til Singles Day:

  • Singles day: 30,8 milliarder dollars i GMV (brutto handelsvolumen), en stigning på 27% fra 2017
  • Cyber monday: $ 7,9 milliarder, en stigning på 19,3%
  • Black Friday: 6,22 milliarder dollars, en stigning på 23,6%
  • Thanksgiving Day: $ 3,7 milliarder, en stigning på 28%

Og et par flere salgssammenligninger:

  • Amazon Prime Day: Køberne brugte ca. 4,2 milliarder dollars på e-handelsgiganten i løbet af den 36-timers begivenhed i juli, ifølge Wedbush Securities Inc
  • Onsdag før Thanksgiving: Salget online ramte 2,4 milliarder dollars, en stigning på 31,8%, den største omsætningsstigning fra sidste år for den sidste uge
  • US Singles day salg: Amerikanske forbrugere brugte 1,82 milliarder dollars på Singles day, ifølge Adobe-data, en stigning på 29,1% fra 2017

Alibaba er fast besluttet på at fortsætte sin e-handelsdominans og presser på for vækst for at holde Singles Day i toppen de kommende år.

”Overalt hvor jeg går, hvilket er stort set overalt i verden, er der ikke mange mennesker, der ikke kender til 11/11,” siger Alibaba-præsident Michael Evans

“Mange stiller spørgsmålet – hvordan kan vi deltage næste år? Folk er meget interesserede, jeg tror delvis fordi de har hørt om Black Friday og Cyber Monday, og de synes, det er ret stort.”

Han fortsatte: “De har hørt om Amazon Prime Day. Men vi solgte lige så meget på fem minutter, som Amazon solgte på en hel Prime Day.”

Det vil glæde os at høre din mening

Skriv en kommentar

Ringaling
Login/Register access is temporary disabled
Valgte produkter
  • Total (0)
Start sammenlign
0