Derfor skal din virksomhed være på Instagram

Instagram er en fantastisk måde at udvide din virksomheds rækkevidde og engagement med dine kunder. Her er 5 grunde til, hvorfor din virksomhed bør oprette en Instagram konto til markedsføring.

1. Flere mennesker benytter Instagram.

Ifølge Instagram er der i skrivende stund over 1 milliard aktive brugere. Af alle disse millioner af brugere er over 500 millioner på platformen på daglig basis. Med så mange potentielle kunder er der ingen grænse for den succes en virksomhed kan nå med en dedikeret Instagram-strategi.

2. Virksomheder kan tjene penge direkte fra Instagram.

Instagram har udviklet sig gennem årene, og det er muligt at benytte e-handelssalg på platformen. I dag er der større vægt på at tjene penge gennem produktplacering. Den seneste opdatering er fanen Shop, og det giver brugerne mulighed for at opdage og købe fra bestemte e-handelsbrands direkte via Instagram. Instagram tilbyder også muligheden for at udgive posts, som giver virksomheder mulighed for at tilføje tags til produkterne på deres billeder med links, der inkluderer en produktbeskrivelse, pris og muligheden for at “handle nu”, hvilket vil føre brugeren til din onlinebutik.

Med disse tjenester er det nemt for en virksomhed at tiltrække faktiske salg fra webstedet. 72% af Instagram-brugere rapporterede, at de købte produkter gennem den sociale medieplatform mindst én gang. Dette data er i sig selv et godt argument for, at din virksomhed bør være på Instagram.

3. Enhver virksomhedsstørrelse kan trives.

Med de mange brugere er Instagram et vigtigt sted at være for virksomheder. Det gælder både store, kendte virksomheder såvel som mindre virksomheder.

Selv for de mest kendte virksomheder kommer succesen selvfølgelig ikke fra den ene dag til den anden, men hvis et marketingteam ønsker at få deres organisation på landkortet, kan Instagram hjælpe.

Virksomheder kan øge brandbevidstheden og nå ud til deres målgruppe ved at holde en aktiv tilstedeværelse og opretholde en rutine på mindst et indlæg om dagen. Sådan har kendte navne såsom Coca-Cola og Adidas, såvel som en række små virksomheder, effektivt brugt Instagram til at markedsføre sig.

4. Du kan samarbejde med influencers.

Når det kommer til sociale medier, har du dine faste brugere, og så har du influencers. For dem, der ikke ved det, er influencers nogle personligheder, hvor man kan følge med i deres liv, og influencers promoverer ofte et brand eller et produkt.

En pålidelig influencer kan bringe din virksomheds salg til et nyt niveau gennem øget investeringsafkast og adgang til demografi, som du normalt ikke ville opnå. Hvis du bruger en velkendt influencer, så kan de offentliggøre din virksomhed eller dit produkt til tusinder af følgere med blot et par posts og stories.

5. Hashtags kan øge din synlighed.

Som ny virksomhed på Instagram kan du blive skræmt af konkurrencen, men med den rette brug af hashtags kan du adskille din virksomhed fra flokken.

Ved at benytte populære hashtags inden for din virksomheds branche kan du øge synligheden og nå ud til nye potentielle følgere, som kan konverteres til kunder. Sælger du eksempelvis hårprodukter kan du benytte hashtags såsom #Hairstyling #Frisør osv.