9 nemme salgstrick

Tag et kritisk blik på dine tilbud

Har du beskrevet lysende og blinkende klart, hvilken forvandling det skaber at købe for dig? Eller fokuserer du så meget på produktdetaljerne, at de gode grunde til at købe drukner?

Husk prisskiltet i dine hjemmesidetekster

Hvis du ikke har priser i dine hjemmesidetekster, snyder du dig selv for salg. Det kan godt være svært at sætte pris på fx et behandlingsforløb. Men så skriv nogle eksempler.

Gør det nemt at få kontakt med dig

Sæt en chatbox på din hjemmeside, så folk lynhurtigt kan komme i snak med dig. Tilbyd også gerne en kort gratis introsession, og sørg for, at det er let at booke. Du kan for eksempel lade folk booke direkte fra din hjemmeside med et plugin. Husk at sende dem en bekræftelse og en påmindelse, så du ikke går glip af mulige kunder.

Tilbyd pakkeløsninger, der gør det let at købe

Det er meget nemmere at bestille samlede løsninger end at tage stilling igen og igen. Pakkeløsninger betyder, at du nemmere kan sælge, men også at du typisk kan tage mere for dine ydelser.

Tænk på salgstragten – har du alt, hvad folk har brug for?

Det kan være svært for nye mennesker på din hjemmeside at bruge mange penge ved første besøg.
Sørg for, at du både har noget gratis – noget billigt – og noget dyrt til salg. Så er der hjælp at hente for alle.

Du skal selvfølgelig sikre dig, at folk tilmelder sig nyhedsbrevet, når de downloader din gratis e-bog eller booker en gratis samtale.

Når du tænker strategisk, kan du nemlig meget nemmere sælge for mange tusind kroner til folk, der allerede har købt for småbeløb af dig.

Det kan også være en god idé med en webshop, hvor du kan sælge småprodukter for få hundrede kroner.

Send nogle flere nyhedsbreve …. det virker

Sørg for, at du har en automation serie med nyhedsbreve, som bliver sendt til nye læsere.

Når folk er færdige med automation serien, kan du sende en ny serie. Du kan selvfølgelig også bare skrive et nyt nyhedsbrev hver eneste uge, hvis du har tid og lyst.

Det vigtige er bare, at du genbruger dine nyhedsbreve, hvis du kun sender dem en gang. Ellers bliver det alt for dyrt i tidsforbrug.

Heldigvis kan du tit let optimere dine nyhedsbreve til Google og lægge dem på din blog.

Vis dine kundeanbefalinger frem overalt

Du skal vise kundeanbefalingerne både på de vigtigste sider på din hjemmeside – og i dine nyhedsbreve.

Link fra din blog til salgssiderne

Det skaber mere trafik – og du sikrer dig, at flere faktisk får øje på dine gode tilbud.

Opret en shop på Facebook

Facebook giver mulighed for direkte salg – benyt dig af det.